onsdag,sjukdag

Jag har blivit superintresserad av den sanna historien bakom Eastwoods senaste film Changeling. Med det här inlägget spoilar jag handlingen i filmen en smula, men eftersom den bygger på en sann historia så tycker jag inte att det gör så mycket (men den som ändå inte vill veta : sluta läs här!). Jag är förvånad över att fler inte visste om den här historien innan, det är trots allt ett av de värsta barnmassmorden genom tiderna. Mördaren Gordon Northcutt tros ha mördat och torterat upp till 20 barn på sin kycklingfarm, varav en av dem var Walter Collins. Walter Collins amäldes försvunnen av sin mamma 1928, en tid senare fick hon höra att man hittat hennes son. Vid återföreningen hävdade hon att pojken som stod framför henne inte var hennes son, men polisen sa att han bara förändrats under tiden han var borta. Tillslut erkände pojken att hon inte var Walter Collins, och man upptäckte sonens verkliga öde. Jag hittade en bild på den verkliga mördaren, och han är kusligt lik skådespelaren i filmen som spelar honom. Läskigt, tycker jag!
the changeling

FREDAG!


 NI KAN ALDRIG GISSA VEM DET HÄR ÄR ?!!!!!!!!!!!!
DET ÄR HAN I TZATZIKI FILMERNA! SÅ JÄVLA SNYGG ASSÅ..

RSS 2.0