cover.

jag vet inte riktigt när det hände. ni vet när bloggen ändrade inriktning. ni vet när den plötsligt upphörde att vara en modeblogg och övergick till någon slags lookbook över temat fina fotografier. det i alla ära men woah. det finns så mycket mer. bredd har jag hört talas om. så hey. let´s talk fashion.

i dont quite know when it happened. you know when my blog changed direction and suddenly stopped being a blog containing fashion and instead becoming some kind of lookbook with a oh-so-nice-photography theme. its true, i like that too but woah. there is so much more. i have heard about range. so hey. let´s talk fashion.



 



 

här ser ni elle uk´s style advisor. fina chloe sevigny som också frontar marsnummret. hur hårt är inte det. omslaget är dessutom snyggt, avskalat och fritt från reklamloggor. det är fräscht. kan ni inte få nog och vill ni se mer av bilderna eller läsa om när chloe delar med sig av sina 50 bästa stilknep gör ni det här.

here you see elle uk´s style advisor. hot chloe sevigny whos also fronting the mars issue. how hard is that. it is hot, stylish and free from annoying advertising. it feels very fresh to me. if you just cant get enough and have to see more of the pictures or just wants to read about chloe´s 50 rules of fashion, check it out here.



 





 

samma ärofyllda uppdrag (omslaget) gick i september till mary-kate olsen. känner ni som jag för en kik bakom kulisserna gör ni det här.

vad de här båda omslagen har gemensamt är inte bara att två av vår tids stora stilikoner pryder dem, snarare att de är utformade som de är. designen är avskalad på ett sätt som framhäver personen som skall sälja nummret. reklamloggorna är borttagna vilket för mig gör det hela mer spännande. man vet inte vad man får men man anar att innehållet håller hög nivå. att det är bra.

jämför sedan omslaget ovan med det här. samma nummer. samma mary-kate. annat omslag. svaret är att elle uk har gjort en rejäl uppryckning den senaste tiden och satsar hårt på sina mest trogna läsare. stilrena omslag är numera förbehållna prenumeranter och ger oundvikligt lösnumren en retro touch vid första anblick. bra eller dåligt kan jag inte avgöra, bara gissa mig till. antagligen en smart affärside. kanske lösnummrenas oundikliga död. vad resultatet av detta blir återstår att se.


in september last year the same glorious commission (the cover) went to mary-kate olsen. if you feels like me please take a sneak behind the scenes of the september-issues well discussed photoshoot.

the two covers have more in common than just being adorn by two of the biggest fashion icons of our time. the design is different from other magazines. it is more stylish and brings out the persons that is suppose to sell the issue. the sneak-a-peak lines are gone and that makes it much more interesting to me. you dont know what you get, only that its probably good.

compare the mary-kate cover with
this one. the same issue. the same mary-kate. but another cover. the answer is that elle uk lately has been doing a make-over to benefit their most faithful readers. stylish cover is now something exclusive for subscriptioners only and gives the single copys a unavoidable retro touch. i dont know if that is something good or something bad, i can only guess. probably a smart business concept. maybe the death of the single copy issues. what the results shows is something that remains to see.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0